آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۹
جهان
۶

اوباما: تفکرات جمهوریخواهان برای یک قرن پیش است

تا پیش از روز پنجشنبه که میت رامنی به عنوان نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شود، جنگ لفظی میان وی و باراک اوباما شروع شده بود. حال با این شرایط، جنگ لفظی میان این دو رقیب بیش از پیش شده و احتمالاتا ماه آبان نیز باید هر روز شاهد درگیری های کلامی بیشتری بین این دو رقیب باشیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اوباما در گردهمایی انتخاباتی دموکرات ها در ایالت آیووا ضمن انتقاد از مجمع چند روزه جمهوریخواهان در فلوریدا، گفت: آنها هیچ ایده جدیدی برای اداره کشور ارائه ندادند و ایده های آنها برای قرن گذشته مناسب است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: این ایده ها قبلااجرا شده بود و ما آنها را دیده بودیم، شاید اینها را در تلویزیون های سیاه و سفید دیده باشیم.

وی با دفاع از طرح های خود برای ایجاد فرصت های شغلی و مراقبت های بهداشتی با طعنه به ثروتمند بودن میت رامنی گفت: ما به آمریکایی معتقدیم که اقتصادش از طبقه متوسط، از کارگران، دانشجویان و صاحبان تجارت های خرد آمده باشد.

اوباما افزود: ما به آمریکایی معتقدیم که قدرتش را نه تنها از نظامیگری بلکه از قدرت ایده هایش می گیرد. اوباما همچنین وعده داد پنجشنبه این هفته در سخنرانی اش در کارولینای شمالی ایده های جدید خود را برای توسعه اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی ارائه کند. وی در این زمینه گفت: من این راه جدید را ارائه می کنم و شما می توانید یا این راه را انتخاب کرده یا آن مسیری را بروید که آنها پیش رویتان گذاشته اند.

از سوی دیگر، میت رامنی نیز روز شنبه در جریان سفری در قالب مبارزات انتخاباتی در ایالت کلیدی اوهایو واقع در شمال آمریکا در مقایسه اوباما با مربی یک تیم ورزشی گفت: «دیگر وقت آن است که این مربی عوض شود.»