آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نقش مثبت رجبی در دزد و پلیس

مهران رجبی در مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» به کارگردانی سعید آقاخانی نقش یک مرد قانونمند را بازی می کند. این سریال برای شبکه سه سیما تهیه می شود.

مهران رجبی درباره بازی در این مجموعه به جام جم گفت: در مجموعه دزد و پلیس نقش یک فرد قانونمند را بازی می کنم که پرونده هایی را برای بررسی در دست دارد. از سوی دیگر عده ای به دنبال دادن رشوه برای بازگشایی قانونی پرونده ها به او هستند.

وی ادامه داد: همین مساله به موقعیت های طنز در مجموعه دزد و پلیس منجر شده است، چرا که نقش من بیش از اندازه قانونمند است و دیگران اصرار دارند که این شخصیت را وادار به گرفتن رشوه کنند. در مجموع شخصیت اغراق آمیزم در دزد و پلیس لحظات مفرحی را برای بینندگان شکل می دهد. رجبی درباره این که آیا همین ویژگی باعث شده او بازی در مجموعه دزد و پلیس را بپذیرد، گفت: بازیگران در انتخاب نقش دخالتی ندارند، به همین دلیل گاهی باید دزد باشند و گاهی آقا. برخی مواقع در نقش مثبت ظاهر شوند و بعضی اوقات در نقش منفی. مسلما وقتی نقشی از سوی کارگردان به بازیگر پیشنهاد می شود، توانمندی هایی در او سراغ داشته که او را برای نقش انتخاب کرده است. این اتفاق هم در مجموعه دزد و پلیس افتاده است. وی با اشاره به کارگردانی سعید آقاخانی گفت: او غیر از این که کارگردان خوبی است، انسان شریفی هم هست.

گرچه ما رفیق هستیم، اما باید بگویم او در دوستی و کار مردی دوست داشتنی است و تعامل خوبی هم با بازیگران دارد. اولین حضور مهران رجبی در مجموعه تلویزیونی «بچه های مدرسه همت» بود که سال 1376 از شبکه دو پخش شد. او در آثار مختلف از جمله کودک و سرباز، زیر نور ماه، روزگار قریب، شوق پرواز، از یاد رفته و آسمان همیشه ابری نیست بازی کرده است.