آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۱
ایران زمین
۱۵

خسارت سیل در ارومیه

بارش شدید باران، طغیان رودخانه نازلو چای و جاری شدن سیل جان دو نفر را در روستاهای ارومیه گرفت.

به گزارش مهر، بارش شدید باران و طغیان رودخانه نازلو چای در شمال ارومیه به جاری شدن سیلاب شدید در روستاهای سنجی، کریم آباد، نازلو و رحیم آباد منجر شد و ضمن وارد آمدن خسارات زیاد به اماکن، باغ ها و مزارع این روستاها، دو نفر در روستای سنجی از توابع بخش نازلوی ارومیه جان خود را از دست دادند.

همچنین در اثر جاری شدن این سیلاب شدید، راه های روستایی و تاسیسات فنی و خطوط برق نیز خسارت دیده که بر اساس اعلام بخشدار نازلو، از نخستین ساعات بروز سیل گروه های راهداری و امداد و نجات در محل حاضر شده و با ایجاد مسیل های انحرفی از بروز خسارات و تلفات بیشتر جلوگیری کردند.

فرماندار ماکو با بیان این که بارش شدید باران و جاری شدن سیل طی روز گذشته در این شهرستان 20 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت، گفت: بیشترین میزان خسارت ناشی از سیل به روستاهای اولنلر و حاجو از توابع بخش مرکزی ماکو وارد شد.

بارش شدید باران به بیش از 40 هکتار زمین زراعی، زیرساخت های آب و برق و بیش از 30 واحد مسکونی در 12 روستای بخش مرکزی شهرستان چالدران خسارت زد و بر اساس اعلام فرماندار چالدران، 120 راس گوسفند و طیور خانگی در جریان سیل تلف شدند.

احمدرضا قلی پور میزان خسارت سیل را تاکنون 60 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در اثر جاری شدن سیل بخش های کشاورزی روستاهای امام قلی کندی علیا و سفلی، آباراباشی، ریحان کندی، قیرمزی داش، اباران کندی و جبار کندی خسارت دید.