آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
سینما
۲۰

نقدی بر فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه»

معصومیت از دست رفته عروسک پولدار

بسیاری از کارگردانان موفق سینمای ما نشان داده اند که بلافاصله پس از درخشش یکی از فیلم های خود، در تکاپوی ساخت سیزن های دیگری از همان داستان برآمده اند و بی آن که گوشه چشمی به ساختار فیلمنامه داشته باشند، تنها در پی استفاده از ظرفیت های کاراکترها و موقعیت های موفق داستانی بوده اند که در پناه آن توانسته بودند قسمت اول فیلم را به فروش قابل توجهی برسانند و در این بین به این مهم نمی اندیشند که ساخت قسمت های بعدی برای یک اثر، بسیار سخت تر و مسئولانه تر از قسمت اول آن است؛ حقیقت تلخی که حتی بسیاری از بزرگان هالیوود نظیر پیتر جکسون را در سه گانه «ارباب حلقه ها» ناکام گذاشت به طوری که وی نتوانست موفقیت افسانه ای قسمت اول این بیگ پروداکشن سینمایی را در قسمت های دوم و سوم، نیز تکرار کند. این یک قاعده بین المللی است چون زبان سینما، زبانی بین المللی است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.