آرشیو دوشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۵
ایران زمین
۱۵

وزیر راه: زلزله زدگان هر چه سریع تر اسکان می یابند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم و مسئولان با همه توان سعی دارند اسکان دائم در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را به سرانجام برسانند.

به گزارش مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران محلی در فرودگاه تبریز افزود: حدود ده هزار واحد مسکونی شهری از زلزله بیست و یکم مرداد خسارت دیده است که دولت دو میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام برای بازسازی خانه های تخریب شده اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین برای خانوارهایی که تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند یک میلیون تومان وام بلاعوض و پنج میلیون تومان وام بازسازی در نظر گرفته شده است.

نیکزاد درخصوص سفر رئیس جمهور به ارسباران نیز گفت: بعد از این سفر قرار بر این شد که 12 هزار واحد دامی احداث و ساماندهی شود که البته بازسازی 15 هزار و 789 واحد روستایی نیز تصویب شد.وی بحث زلزله را اولویت اصلی کار استانداری آذربایجان شرقی در کنار مدیریت استان بیان کرد و گفت: استاندار آذربایجان شرقی با حضور شبانه روزی در این مناطق راه ترقی این مناطق را پیش می برد. هم اکنون 16 اداره کل راه و شهرسازی استان های کشور ماشین آلات سنگین خود را در اختیار این روستاها گذاشته و همچنین 22 اداره کل بنیاد مسکن در این مناطق استقرار یافته اند. وی روحیه و پشتوانه مردم را قابل قدردانی عنوان کرد و گفت: همکاری مردم در امر بازسازی ستودنی است که باید این همکاری بیش از پیش افزایش یابد.

نیکزاد در ادامه از اعطای وام تسهیلات ساخت دائم محل نگهداری احشام توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: پس از اسکان موقت دام ها، مردم از طریق این صندوق باید جهت ایجاد محل نگهداری دائم دام خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با همت جمعی و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زلزله زدگان تا فصل سرما در خانه های خود مستقر شوند. نیکزاد با حضور در سه روستای سرند، کویچ و باجه باج از روند پیشرفت مراحل آواربرداری روستاها ابراز رضایت و بر شتاب بخشی آن تاکید کرد.