آرشیو سه‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۶
حوادث
۱۹

عقرب سیاه بالای چوبه دار

«عقرب سیاه»، مردی که به اتهام آزار و اذیت 30 زن در دادگاه کیفری استان تهران به مرگ محکوم شده بود، به پایان خط رسید.

دادسرای تهران دیروز اعلام کرد این مرد بامداد سه شنبه (امروز) در چهارراه نظام آباد تهران به دار مجازات آویخته می شود.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال 87 در پی شکایت یک زن علیه مردی مسافربر به اتهام آزار و اذیت شیطانی در جاده فشافویه در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری مرد آزارگر آغاز شده بود، زنان و دختران جوان دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت مشابهی را ارائه کردند.

تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که ماموران با گذشت چند ماه از وقوع این حوادث تلخ و سیاه، او را که صادق نام داشت، دستگیر کردند. متهم در بازجویی به ربودن و آزار و اذیت 30 زن و دختر جوان اعتراف کرد.

در پی اعتراف متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد و پس از مدتی در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از سوی قضات این شعبه به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض متهم به حکم صادره پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد. با نقض حکم صادره، متهم بار دیگر محاکمه و این بار از سوی قضات شعبه 79 دادگاه کیفری تهران تبرئه شد. با ارسال دوباره پرونده به دیوان عالی کشور، این بار هم حکم نقض و به شعبه 79 دادگاه ارسال شد و قضات حکم مرگ متهم را صادر کردند.

چندی پیش حکم صادره به تائید قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.