آرشیو سه‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۷۴
داخلی
۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش: خسارات ناوهای هسته ای فرامنطقه ای بر محیط زیست خلیج فارس جبران ناپذیر است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوهای هواپیمابر هسته ای نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس خسارت های بسیار سنگین و جبران ناپذیری بر محیط زیست این منطقه وارد می کنند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: ناوهای هواپیمابر که دارای سامانه رانش هسته ای هستند تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارند. وی خاطرنشان کرد: ناوهای نیروهای بیگانه ازجمله ناوهای هسته ای با تردد خود در خلیج فارس که یک دریای نیمه بسته محسوب می شود و با تخلیه زباله ها، روغن های سوخته و صدمات ناشی از سوخت های هسته ای خود، آسیب فراوانی را به اکوسیستم و محیط زیست این منطقه وارد می کنند.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر این که حضور نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس به طور یقین، موجب ناامنی منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به تنهایی یا با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند امنیت منطقه را تامین کند.

وی ادامه داد: نیروهای فرامنطقه ای مدعی هستند که برای تامین امنیت وارد این منطقه شده اند اما جمهوری اسلامی ایران می گوید که حضور این نیروها در خلیج فارس موجب ناامنی و تخریب محیط زیست شده است و مشکلات فراوانی را برای کشورهای منطقه به وجود آورده است.