آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۹
فرهنگ و هنر
۵

برگزاری ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال

ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی از سیزدهم تا بیست و دوم مهر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

هنرهای دیجیتال، رسانه های برخط (آنلاین)، خانواده و رسانه های دیجیتال، نشر دیجیتال، تلفن همراه، بخش مسابقات و سرگرمی و... از جمله بخش هایی است که در برپایی این نمایشگاه پیش بینی شده است.

حسن علیزاده رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ارشاد دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفی شدن محصولات ارائه شده گفت: در این دوره از نمایشگاه برای حمایت از تولیدات داخلی، نرم افزار های قفل شکسته خارجی را برای اولین بار از بخش محصولات داخلی جدا کردیم تا تولیدات داخلی در معرض دید بهتری قرار گیرد، همچنین با تاکیداتی که روی تولید آثار کیفی وجود دارد از تعداد آثاری که صرفا گردآوری شده اند به طور معنی داری کاهش یافته است.

وی در مورد برنامه های مهم در بخش نشر دیجیتال گفت: حمایت از تولیدکنندگان نوپا، انتخاب بهترین اثر نرم افزاری در جشنواره از دید مخاطب، برگزاری مراسم روزانه معرفی تولیدات فاخر دیجیتالی، برگزاری مراسم رونمایی از آثار و تولیدات جدید فاخر فرهنگی، برگزاری گردهمایی ها، برگزاری مسابقه با هدف فرهنگسازی، نظرسنجی و ثبت ایده های جدید برای تولید نرم افزار از جمله برنامه های این جشنواره است.

به گفته وی، در بخش هنرهای دیجیتال امسال آخرین دستاورد ها به نمایش درخواهد آمد که برخی برای اولین بار در دنیا در معرض دید قرار خواهد گرفت مثل بزرگ ترین دیوار هوشمند و فرش های هوشمند؛ همچنین امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر موشن کپچرنقاشی دیجیتالی، موشن کپچرعکاسی دیجیتال، دوربین سه بعدی، شبیه سازی کله انسان، سینمای سه بعدی، عینک سه بعدی 720 اینچی، توپ های رباتیک، کیبورد مجازی، بازی و سرگرمی های دیجیتال، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی ارائه می شود.