آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۰
صفحه اول
۱

شرایط مهمانی و نقل و انتقال پذیرفته شدگان کنکور

جزئیات مهمانی و انتقال دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی اعلام شد.

سیدجلال طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: متقاضی باید در رشته های متمرکز آزمون سراسری در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی پذیرفته شده باشد و در موسسه محل قبولی ثبت نام کرده و به عنوان دانشجو تلقی شود.

وی اظهار کرد: دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های سراسری قبل از سال 1391 در این مقطع زمانی مشمول استفاده از آیین نامه نمی شوند.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان برای نقل و انتقال، گفت: دانشجویانی می توانند متقاضی شوند که دانشگاه محل قبولی آنان خارج از شهر محل سکونت دائمی خانواده دانشجو باشد. همچنین شرط دارا بودن نمره در هریک از دانشگاه های گروه های دو تا شش با داشتن حداقل 85 درصد، دانشگاه های گروه هفت داشتن حداقل 90 درصد و برای دانشگاه های گروه هشت داشتن حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته قبولی است که این مساله از سوی سازمان سنجش بررسی خواهد شد.

به گفته معاون سازمان سنجش یکی از شرایط موافقت با ثبت نام افرادی که به عنوان مهمان مبنا به دانشگاه مقصد معرفی می شوند احراز سکونت دائمی خانواده دانشجو در محل دانشگاه مورد تقاضاست، بنابراین ارائه مدارک ثابت کننده این مساله در زمان ارسال تقاضا الزامی است.

وی با بیان این که تعداد افرادی که به عنوان مهمان از طریق سازمان معرفی خواهند شد با توجه به ضوابط و درصدهای تعیین شده از طرف وزارت علوم است، افزود: توزیع متقاضیان واجد شرایط بر اساس نمرات داوطلبان انجام می گیرد و در شرایط مساوی اولویت معرفی تا سقف تعیین شده با دانشجویان دختر است.