آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۰
اقتصاد
۴

آغاز خرید مرغ مازاد مرغداران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز خرید توافقی مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ 4800 تومان خواهد بود.

حسن رادمرد در گفت وگو با مهر، از آغاز خرید توافقی مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخلی و زمینه سازی برای جوجه ریزی موردنیاز ماه های آینده، خرید توافقی مرغ مازاد مرغداران را در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس آنالیز قیمتی که با توافق مرغداران صورت گرفته، قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم مرغ 4800 تومان تعیین شده است، ضمن این که مرغ مازاد خریداری شده نیز با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام، برای ایام پرتقاضا ذخیره سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ذخایر گردشی بوده و براساس پیش بینی ها به نظر می رسد بتوان 30 هزار تن مرغ مازاد مرغداران را در این مقطع، خریداری کرد.به گفته رادمرد، بنا به دستور دولت البته قرار است که برای تکمیل ذخایر استراتژیک، بعد از خرید مرغ مازاد تولید داخلی، زمینه واردات کالانیز به منظور تکمیل ذخایر صورت گیرد.

مقامات صنفی تولیدکننده مرغ در روزهای گذشته اعلام کرده بودند با توجه به کاهش قیمت مرغ در صورتی که دولت اقدامی برای خرید مرغ مازاد تولید شده نکند، در آینده مجددا تولید مرغ کاهش و قیمت آن افزایش خواهد یافت.