آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۰
فرهنگ و هنر
۳

هفته دفاع مقدس در قاب شبکه شما

فیلم های آسو، آلواتان، رویای شیرین، سبد گلی برای اتاق ریکاوری، سما در آتش، نیشتمان و همسنگار در هفته دفاع مقدس از شبکه شما روی آنتن می رود.

فیلم آسو به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی بهرام قوی بنیه از تولیدات مرکز مهاباد است که در آن سیدجواد طاهری، محسن افشار، حسین توشه و... بازی کردند.

فیلم «آلواتان» به کارگردانی داوود بیدلی و تهیه کنندگی اسماعیل خضری در مرکز مهاباد تهیه شده است. در این فیلم اسماعیل خلج، جمشید جهانزاده، محمود مقامی و... بازی کرده اند. این فیلم شروع جنگ تحمیلی را روایت می کند که ارتش عراق در مرز ایران ایجاد ناامنی کرده و موجب قتل عام خانواده ای می شود و تنها بازمانده این خانواده می خواهد از دشمن انتقام بگیرد.

فیلم «رویای شیرین» به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی سعید سعدی در مرکز کرمانشاه تهیه شده است. در این فیلم علی اوسیوند، محمدمتین ارجانی، صبا قاسمی و... بازی می کنند و داستان آن درباره عده ای است که مشغول پاکسازی منطقه مین هستند؛ تا این که یکی از آنها به شهادت می رسد.

فیلم «سبد گلی برای اتاق ریکاوری» از تولیدات مرکز فارس است که به کارگردانی محسن منشی زاده و تهیه کنندگی ناصر ریحان صفت تهیه شده است.

فیلم «سما در آتش» ساخته فریدالدین نیکجو و تهیه کنندگی نعیم سخراوی از تولیدات مرکز خوزستان است و در آن نسرین مقانلو، راعد تمیمی، منصور نواصری و... بازی می کنند. داستان فیلم درباره جوانی به نام بهزاد است که به عنوان مسئول بخشی از طرح پاکسازی مین و تفحص پیکر شهدا در جنوب است و همسرش لعیا که خود اصلیتی جنوبی دارد، همراه اوست.

فیلم «نیشتمان» به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد مسکوک ساخته شده و در آن هانا نامداری و مسعود یوسفی بازی می کنند و داستان آن درباره دختر بچه ای است که تمام خانواده اش را در بمباران از دست داده است.

فیلم «همسنگار» به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی هومن کبیری از تولیدات مرکز بوشهر است که در آن حمید بانمکی، حسین قفلی، مهتاب صداقت و... بازی می کنند. داستان فیلم از محاصره شهرهای آبادان و خرمشهر توسط نیروهای عراقی شروع می شود. ناخدا شریف که در جزیره خارک زندگی می کند پس از اطلاع از وضع مردم آن منطقه لنج خود را در اختیار دو نفر از دوستان قدیمی خود قرار می دهد.