آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۰
فرهنگ و هنر
۵

سازندگان این 6 فیلم نسبت به مرگ سینمای اجتماعی هشدار دادند

6 فیلم در فهرست ممنوعه اکران حوزه هنری

سرانجام حوزه هنری اسامی شش فیلمی را که در سینماهایش اکران نمی کند، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که البته واکنش سازندگان این فیلم ها را هم در پی داشت.

به گزارش جام جم، حوزه هنری طی نامه ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، فیلم های «برف روی کاج ها» پیمان معادی، «من همسرش هستم» مصطفی شایسته، «پل چوبی» مهدی کرم پور، «بی خود و بی جهت» عبدالرضا کاهانی، «پذیرایی ساده» مانی حقیقی و «من مادر هستم» فریدون جیرانی را در سینماهای خود اکران نخواهد کرد. پس از مشخص شدن فیلم های مورد نظر حوزه هنری، سازندگان شش فیلم سینمایی که برای اکران در سینماهای حوزه هنری دچار مشکل هستند، بیانیه ای مشترک منتشر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: در شرایطی که سینمای ایران بیش از پیش به سمت دولتی شدن پیش می رود، تعدادی فیلم های مستقل وجود دارد که در بخش خصوصی و با بودجه شخصی ساخته شده است. این فیلم ها با تمام سوتفاهم هایی که بر آنها اتفاق افتاد، سرانجام توانست از مجاری سخت، مجوزهای لازم را بگیرد و آماده نمایش عمومی شود. در بخش دیگر این بیانیه، این سینماگران هشدار داده اند: این حرکات افراطی که فردا گریبانگیر دیگر همکارانمان هم خواهد شد، به حذف بخش خصوصی و مرگ سینمای اجتماعی ایران منجر می شود.