آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سیمای چهلمین روز زلزله آذربایجان شرقی در تلویزیون

سیمای جمهوری اسلامی ایران با پخش برنامه های صبحگاهی، خانواده، کودک و نوجوان و شامگاهی در چهلمین روز وقوع زلزله آذربایجان شرقی بار دیگر با بازماندگان حادثه ابراز همدردی می کند.

به گزارش روابط عمومی سیما، شبکه یک امروز و فردا در برنامه های «صبح بخیر ایران» و «خانواده» گزارش هایی را به صورت زنده از مناطق زلزله زده پخش می کند و روند بازسازی و بازگشایی مدارس در این مناطق را پوشش می دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز که امروز برای شرکت در جشن شکوفه ها به مناطق زلزله زده رفته مهمان برنامه «صبح بخیر ایران» خواهد بود که از این مناطق به صورت زنده پخش می شود.

شبکه یک سیما ویژه برنامه «چهلمین روز زلزله» را امروز و فردا ساعت 16 پخش می کند. در این برنامه با مردم و بازماندگان حادثه گفت وگو و گزارش هایی از مناطق زلزله زده و اقدامات انجام شده تهیه و ارائه می شود.

شبکه قرآن و معارف سیما نیز دعای کمیل در شهرستان اهر را با حضور در محل برگزاری آن، ضبط و شب جمعه از شبکه سه سیما پخش می کند.

این شبکه همچنین در برنامه «صبح امید» که از ساعت 7 تا 9 و «خانه محبت» که ساعت 10 و 45 دقیقه پخش می شود، در روز های چهارشنبه و پنجشنبه به موضوع زلزله اخیر می پردازد و گزارش هایی را به صورت زنده از محل حادثه به بینندگان خود ارائه می کند.

عوامل برنامه «هزار و شصت و شونزده» نیز با حضور در مناطق زلزله زده برنامه زنده اجرا می کنند.

برنامه «خاله شادونه» نیز با منطقه زلزله زده ارتباط مستقیم خواهد داشت. شبکه دو سیما همچنین در برنامه «خانه و زندگی» و «زنده باد زندگی» به موضوع زلزله می پردازد و با پخش تصاویر از مناطق زلزله زده آذربایجان، چگونگی بازسازی های انجام شده و مباحث کارشناسی مربوط به زلزله را به مخاطبان خود ارائه می کند.

شبکه آموزش سیما نیز در برنامه های «صبحی دیگر» و «گل آموز» دستاوردهای تصویری گروه های اعزامی خود به مناطق زلزله زده را در معرض دید بینندگان قرار می دهد.