آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۱
جهان
۶

ضربه تبلیغاتی سخت به رامنی

این روزها که دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در حال مبارزه برای رساندن نامزد مورد نظر خود به کاخ سفید هستند، هر گاف سیاسی و اشتباه در سخن گفتن نامزدها می تواند به ضرر وی و حزب متبوعش تمام شود. از طرف دیگر، حزب رقیب می تواند با پررنگ کردن این گونه اشتباهات مسیر خود برای پیروزی را هموارتر سازد.به نظر می رسد اولین گاف در مسیر مبارزات انتخاباتی به نام میت رامنی جمهوریخواه رقم خورده باشد.

به گزارش بی بی سی، ویدئویی از یک سخنرانی میت رامنی منتشر شده، که وی در آن رای دهندگان به باراک اوباما را تحقیر می کند. گفته می شود این ویدئو از سخنرانی رامنی در ماه مارس تهیه شده، زمانی که وی هنوز به صورت رسمی به عنوان نامزد احتمالی جمهوریخواهان معرفی نشده بود.در بخشی از این سخنرانی که روز دوشنبه مورد توجه رسانه های آمریکا قرار گرفته، رامنی می گوید 47 درصد از مردم آمریکا که به باراک اوباما رای می دهند، مالیات بر درآمد نمی پردازند و هیچ وقت به او (رامنی) رای نخواهند داد. او می افزاید: من هیچ وقت نمی توانم آنها را متقاعد کنم که مسئولیت زندگی خود را بپذیرند و مراقب زندگی شان باشند. منظور رامنی کسانی است که به خاطر درآمد کمتر، مالیات بر درآمد به آنها تعلق نمی گیرد.

در واکنش به این سخنان، رامنی دوشنبه شب در یک سخنرانی این اظهارات را تکذیب نکرد اما گفت، کلمات درستی را انتخاب نکرده است. مدیر انتخاباتی باراک اوباما نیز در بیانیه ای، آورده که: «وقتی کسی با توهین نیمی از مردم آمریکا را از خود می راند، سخت می تواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا انجام وظیفه کند.»