آرشیو دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۵
اقتصاد
۴

زیان 500 تومانی مرغداران در هر کیلوگرم گوشت

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران، جلوگیری از افزایش مجدد نرخ گوشت مرغ را نیازمند کاهش قیمت نهاده های طیور دانست و گفت: به طور قطع این موضوع به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی است.

محمد یوسفی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با قیمت بالای نهاده های طیور در بازار مواجه هستند که همین باعث ضرر 400 تا 500 تومانی تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ شده است. وی اضافه کرد: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت 3500 تومان در محل مرغداری خریداری می شود و به قیمت 4500 تا 4800 تومان در بازار مصرف عرضه می شود.یوسفی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید هر کیلوگرم کنجاله سویا را به قیمت 900 تومان و ذرت را 600 تومان از شرکت پشتیبانی دام و هر کیلوگرم کنجاله سویا را به قیمت 1100 تومان و ذرت را به نرخ 800 تومان از بازار مصرف تهیه کنند.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: هم اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی با مشکل افزایش قیمت نهاده های طیور، افزایش هزینه های تمام شده تولید و کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف مواجه هستند که اینها موجب ضرر و زیان آنان شده است.

وی تاکید کرد که تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت محصولات تولیدی نیستند؛ بلکه خواستار کاهش قیمت نهاده های طیور از سوی دولت و مسئولان ذی ربط هستند تا با کاهش قیمت نهاده ها، ضرر و زیان کمتری را متحمل شوند.