آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۷
ایران زمین
۱۵

احداث آرامگاه های سنتی به سبک معماری اسلامی

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: آرامگاه های سنتی به سبک معماری اسلامی با آجر قزاقی در ارومیه احداث می شود.

به گزارش فارس، نادر اکبری افزود: احداث آرامگاه های سنتی توسط شرکت های واجد شرایط در حال اجراست و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: احداث قبور دو طبقه از دیگر اقدامات سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه است که این اقدام در صرفه جویی زمین و جلب رضایت شهروندان موثر است.

اکبری با اشاره به اجرای فضای سبز در آرامستان های ارومیه، اضافه کرد: در جهت توسعه فضای سبز، کاشت گل و گیاه، چمن و نگهداری فضای سبز در حال اجراست.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه برای اجرای این طرح که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

این مسئول، دیوارکشی قطعات سازمان در جهت صیانت و حفاظت از محدوده باغ رضوان، زیرسازی و بتون ریزی روی قبور و پایین قبور و نصب سنگ قبر روی مزار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد که اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تخصیص یافته است. اکبری به بتون ریزی روی قبور نیز اشاره و اضافه کرد: 300 قبر بتون ریزی و حدود 400 سنگ قبر حکاکی و روی قبور نصب شده است.