آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
سیاسی
۲

باقری: اکنون نوبت 1+5 است

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر استیفای کامل حقوق هسته ای ملت ایران برای برخورداری از همه ظرفیت های فناوری صلح آمیز هسته ای پافشاری می کند.

به گزارش مهر، علی باقری گفت: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و ابتکارعمل پیشنهادهای خود را برای ادامه گفت وگوها در مسکو ارائه کرد که این پیشنهادها نیز برای اطلاع افکار عمومی جهان منتشر شد.

باقری افزود: پس از گفت وگوهای مسکو، سعید جلیلی در نامه ای به کاترین اشتون با اشاره به تاکید ملت ایران بر دفاع از حقوق هسته ای خود هشدار داد که دچار اشتباه محاسباتی نشوند، از این رو با توجه به منطق روشن این پیشنهادها، اکنون نوبت 1+5 است که به این پیشنهادها پاسخ دهد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به گفت وگوی اخیر سعید جلیلی و کاترین اشتون در استانبول اظهار کرد: در این دیدار با تاکید بر مفاد پیشنهادهای مسکو و تاکید ملت ایران بر حقوق هسته ای خود، پاسخ پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران از اشتون مطالبه شد.

باقری با اشاره به جمع بندی نشست دوجانبه استانبول گفت: اشتون ضمن مفید و سازنده خواندن این گفت وگوها اظهار کرد، پس از مشورت با 1+5 مجددا گفت وگو خواهم کرد.