آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
اقتصاد
۴

بزرگ ترین معامله گر نفتی جهان همچنان خریدار نفت ایران

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت اروپایی ویتول بزرگ ترین شرکت معاملاتی نفت جهان با بی اعتنایی به تحریم ها علیه ایران همچنان به خرید نفت کوره این کشور ادامه می دهد.

به گزارش فارس، رویترز طی گزارشی تصریح کرد ویتول بزرگ ترین شرکت معاملاتی نفت جهان با بی اعتنایی به تحریم ها نفت کوره ایران را خرید و فروش می کند. براساس این گزارش، این شرکت ماه گذشته دو میلیون بشکه نفت کوره از ایران خریداری و آن را به تاجران چینی عرضه کرد.

براساس این گزارش، شعبه سوئیس این شرکت به اجرای تحریم های اعمال شده علیه ایران در ماه جولای توسط اتحادیه اروپا متعهد نیست، چرا که این کشور تصمیم دارد با آمریکا و اتحادیه اروپا در تحریم های ایران همکاری نکند.

گفته شد این شرکت در اوایل سال جاری تجارت نفت خام ایران را در دفترهای اصلی اروپا متوقف کرده، اما منابع تجاری گفتند که این شرکت به قراردادهای خود با ایران ادامه می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، شرکت خصوصی ویتول توسط ایوان تیلر انگلیسی اداره می شود. وی از حامیان اصلی حزب محافظه کار انگلیس است و در حالی این شرکت به تحریم های علیه ایران اعتنایی نمی کند که انگلیس یکی از حامیان تحریم های ایران است.

به گفته تاجران، این شرکت نفت کوره ایران را در انبار با نفت کوره وارداتی از اروپا مخلوط می کند و آن را «مخلوط ویژه» می نامد و سپس آن را به تاجران چینی می فروشد.