آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
حوادث
۱۹

همدست زورگیر کشته شده را شناسایی کنید

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران، با اشاره به دستگیری یکی از سارقان حرفه ای که تحت عنوان مسافرکش به زورگیری از مسافران در شهرهای اطراف تهران بزرگ اقدام می کرد، از مردم خواست در صورت شناسایی متهم، به این پلیس مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران درباره این خبر گفت: به دنبال دستگیری یکی از سارقان حرفه ای در شهرستان ورامین و اعتراف وی به چند فقره سرقت منزل؛ در بررسی ها و تطبیق چهره متهم با تصاویر چهره نگاری رایانه ای یک سارق زورگیر، رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد.

کمانکش افزود: با حضور تعدادی از مالباختگان در پلیس آگاهی، متهم شناسایی شد و در ادامه بازجویی ها لب به اعتراف گشود و به زورگیری های متعدد در سطح منطقه جنوب شرق تهران با همدستی افرادی به نام های بهرعلی و عباس اعتراف کرد. این مقام انتظامی با اشاره به 15 فقره زورگیری در محدوده ورامین، پیشوا، پاکدشت، خاتون آباد و شهرری در بیان شیوه زورگیری سارقان بیان کرد: متهمان با استفاده از خودروهای مختلف تحت عنوان مسافرکش در یک فرصت مناسب و تهدید با چاقو اقدام به سرقت اموال مسافران کرده، سپس آنها را در خارج از شهر در محلی متروکه پیاده می کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات متهم و گستردگی محل ارتکاب جرم از سوی وی و همدستانش و جمع آوری اطلاعات، ماموران دریافتند یکی از همدستان متهم چند روز قبل از دستگیری وی طی درگیری با ماموران استان البرز به ضرب گلوله کشته شده است.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران با اشاره به انتشار تصویر بدون پوشش متهم با دستور قضایی، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع و گستردگی حوزه فعالیت این باند در شهرهای اطراف تهران بزرگ، از سایر مالباختگان که توسط اعضای این باند زورگیری شده اند درخواست می شود برای شناسایی و ارائه شکایت به پلیس آگاهی ویژه شرق تهران در ورامین، نرسیده به پل دانشسرا، روبه روی کارخانه قند مراجعه کنند.