آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
جهان
۶

2 ماه حبس برای زینب الخواجه

دادگاه جنایی بحرین روز گذشته زینب الخواجه، فعال بحرینی و فرزند عبدالهادی الخواجه، فعال سرشناس حقوق بشر را به اتهام آنچه وارد آوردن خسارت به دارایی وزارت کشور بحرین خوانده شده است، به دو ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش فارس، زینب الخواجه که به گفته وکلایش با 13 اتهام روبه رو است، دیروز با همراهی چند نیروی پلیس وارد جلسه دادگاه شد. وکلای الخواجه تاکید کردند که دادگاه در سال جاری زینب الخواجه را به پرداخت 200 دینار معادل 530 دلار جریمه نقدی به اتهام اهانت به پادشاه بحرین محکوم کردند و در قضیه توهین به یک کارمند و تجمع در برابر باب البحرین در منامه نیز به یک ماه حبس محکوم شده بود. وی قرار است در مورد دو اتهام دیگر وارده مربوط به شرکت در تجمعات غیرقانونی در نوامبر آینده محاکمه شود. عبدالهادی الخواجه، پدر زینب از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه به همراه شش نفر دیگر به دلیل شرکت در تظاهرات ضددولتی به حبس ابد محکوم شده اند.

از اوضاع داخلی بحرین نیز خبر می رسد مردم این کشور سه شنبه شب در جزیره ستره علیه رژیم آل خلیفه به تظاهرات پرداختند. این تظاهرات با عنوان «آزادی برای زنان آزاده انقلاب» برگزار شد و مردم بحرین در این تظاهرات خواستار آزادی زنان بازداشت شده در زندان های رژیم آل خلیفه شدند. با وجود سرکوبگری های رژیم آل خلیفه علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین، مردم این کشور همچنان به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند.

از ابتدای آغاز انقلاب مردم بحرین تاکنون ده ها نفر توسط رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز مجروح شده اند.