آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
ایران زمین
۱۵

50 هزار مسکن کم دوام روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 50هزار مسکن بی دوام و کم دوام در سطح روستاهای این استان وجود دارد.

خانی نوذری در گفت وگو با مهر افزود: نوسازی و مقاوم سازی این منازل برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است که در این خصوص نیازمند تعامل بیشتر روستاییان و مسئولان هستیم.

وی با اشاره به آغاز طرح بهسازی مسکن روستایی در کشور از سال74 گفت: در این استان از سال 84 تاکنون نوسازی و بهسازی حدود 25 هزار واحد اجرایی شده که تاکنون حدود 23 هزار واحد پایان کار گرفته است و صاحبان آنها در واحدهای مسکونی خود مستقر شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد همچنین درخصوص بافت های فرسوده شهر های زیر 25 هزار نفر استان گفت: بهسازی و مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر با طرح مسکن مهر آغاز شد، اما با توجه به این که بنیاد مسکن، قائم مقام مسکن و شهرسازی در این شهرهاست، آمار دقیقی از میزان مسکن فرسوده در این شهرها وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان این که برخی روستاها در معرض خطر رانش و سایر خطرات هستند، گفت: برخی از این روستاها باید جابه جا شود و اکثر آنها با انجام تمهیدات عمرانی، نیاز به جابه جایی ندارد.

وی با بیان این که متاسفانه محل های پرخطر، کم خطر و بی خطر استان شناسایی و مشخص نشده است، تهیه و تدوین این نقشه را ضروری عنوان کرد و گفت: باید از طریق اعتبارات مدیریت بحران در این خصوص اقدام کرد.

نوذری تصریح کرد: با تهیه نقشه ریز پهنه بندی، آمار دقیق مناطق در معرض خطر مشخص می شود و در این صورت می توان بهتر برای پیشگیری از بحران ها و حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کرد. همچنین تصمیم گیری برای مسئولان در خصوص توسعه مناطق، ساخت اماکن عمومی، نوع ساختمان ها، جابه جایی ها و... راحت تر می شود.