آرشیو یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۰
حوادث
۱۹

پدر و پسر خانه در رهن بانک را فروختند

رئیس پلیس آگاهی کرمان از دستگیری مردی خبر داد که با فروش منزلی که در رهن بانک بود، کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ پوررضاقلی در گفت وگو با ایسنا گفت: بیست و هشتم فروردین امسال فردی به نام رحمت الله با ارائه شکایتی عنوان کرد سال 81 یک منزل مسکونی را از فردی به نام محمد به مبلغ 42 میلیون و 500 هزار تومان با مبایعه نامه دستی خریداری کرده است.وی افزود: چند ماه پس از خرید ملک، فروشنده از انتقال قطعی سند خودداری کرد تا این که از یک بانک دولتی احضاریه ای مبنی بر تخلیه ملک دریافت شد.

پس از وصول احضاریه بانک، شاکی متوجه شده که پدر فروشنده اقدام به فروش مال غیر و ملک در رهن بانک کرده است. رئیس پلیس آگاهی کرمان افزود: متهم با اخذ 50 میلیون تومان وام از بانک، سند ملک را به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار داده بود و به علت عدم پرداخت تسهیلات، ملک توسط بانک مصادره و توقیف شده است.وی با بیان این که پس از کسب دستور قضایی متهمان احضار شدند، گفت: براساس دستور قضایی متهمان باید به پرسش های پلیس پاسخ می دادند، اما مراجعه نکرده و حسب دستور قضایی در تیرماه دستگیر شدند.

پوررضاقلی با بیان این که در تحقیقات از محمد مشخص شد وی در زمان معامله و تنظیم مبایعه نامه به سن قانونی نرسیده بود، گفت: پدر محمد (مهدی) در مبایعه نامه پسرش را به عنوان فروشنده ملک معرفی کرده و پس از فروش ملک به مالباخته از تحویل سند خودداری می کند.