آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
سیاسی
۲

هیات منصفه مطبوعات، رویترز را مجرم شناخت

جلسه محاکمه خبرگزاری رویترز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و طی آن هیات منصفه مطبوعات این خبرگزاری انگلیسی را مجرم شناخت.

علی اکبر کسائیان، دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات در این باره به ایسنا گفت: جلسه رسیدگی به اتهامات پریسا حافظی، رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در ایران برگزار شد و پس از ختم رسیدگی، هیات منصفه مطبوعات وارد شور شد که براین اساس نامبرده در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به اتفاق آرا مجرم شناخته شد.

وی ادامه داد: متهم در خصوص اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیز به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و ضمنا با اکثریت آرا مستحق تخفیف دانسته نشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در ماه فوریه، تصاویر و اسامی شماری از رزمی کاران نینجای ایران را منتشر کرده بود و در سرتیتر این گزارش دختران نینجای ایرانی، آدمکش نامیده شده بودند.

این خبرگزاری چند روز بعد از انتشار آن خبر، اقدام به اصلاح گزارش خود کرد. با وجود این، رسانه های غربی به طور گسترده از گزارش اولیه رویترز برای ارائه تصویری منفی از ایران استفاده کردند.

بانوان رزمی کار مدت کوتاهی پس از انتشار این تصاویر در اینترنت، شکایتی را علیه این خبرگزاری تنظیم و به دادگاه ارائه کردند.