آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
اقتصاد
۴

سوء استفاده برخی فروشندگان لوازم خانگی از نوسانات نرخ ارز

رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی سوءاستفاده برخی فروشندگان لوازم خانگی را تائید کرد و گفت: تا دلار تثبیت نشود بازار لوازم خانگی کنترل نمی شود.

محمد طحان پور در گفت وگو با فارس در خصوص عدم کنترل بازار لوازم خانگی و افزایش روزانه قیمت ها اظهار کرد: برخی همکاران ما از وضع به وجود آمده در خصوص نوسانات نرخ ارز سوءاستفاده می کنند.

وی در واکنش به این سوال که برخی فروشندگان اعلام کرده اند شرکت های لوازم خانگی از عرضه برخی کالاها خودداری می کنند، گفت: فروشندگان برای احتکار کالاو سوءاستفاده از وضع به وجود آمده تقاضای خود را ده برابر کرده اند، کاملاطبیعی است که برخی کارخانجات نتوانند تقاضای خارج از عرف را پوشش دهند.

رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: وقتی قیمت دلار به 2900 تومان می رسد بازار همه کالاهایی که تحت تاثیر دلار است به هم می ریزد. بازار لوازم خانگی را نیز نرخ دلار به این شکل درآورده است. طحان پور گفت: وقتی فروشنده ای کالایی را دو میلیون تومان می فروشد، ولی باید به قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان بخرد با چه انگیزه ای باید به کار خود ادامه دهد؟!

وی افزود: هر وقت دولت نرخ ارز را توانست ثابت نگه دارد ما هم بازار را کنترل می کنیم. طحان پور گفت: تولید کنندگان داخلی از ابتدای سال جاری محصولات خود را تا 45 درصد افزایش دادند و قیمت کالاهای وارداتی تا 25 درصد افزایش داشته است، ضمن این که برخی تولید کنندگان داخلی یا دولتی اقدام به عرضه کالادر بازار نمی کنند.