آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
جامعه
۲۱

فرمانده ناجا: مطلوب ما گشت ارشاد نیست

فرمانده ناجا با اشاره به گشت های امنیت اخلاقی که به گشت ارشاد معروف است، گفت: این طرح مطلوب ما نیست، اما گاهی مجبور می شویم در برابر فردی که نسبت به تذکر بی توجهی می کند و بعضا با مامور ما نیز درگیر می شود، برخورد کنیم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی مقدم درخصوص انتقادهایی که درباره این طرح مطرح می شود، مساله حجاب را دوطرفه برشمرد و افزود: در میان این دو طرف، نیروی انتظامی در معرض فشار است. بخشی از جامعه که سروصدای زیادی هم دارد و در بیان انتقادات خود از رسانه هایشان استفاده می کنند به طور مطلق یا نسبی با این طرح مخالفند، اما بخش بزرگ تری مخالف بی تحرکی ناجا در این حوزه است.

وی با بیان این که در مواقعی که ما مسامحه می کنیم حملات به پلیس زیاد می شود گفت: به عنوان مثال اگر ما در برخی جاها حضور نداشته باشیم عده ای مطرح می کنند که تفرجگاه ها و دریا به هم خورد، به سینما نمی توان رفت و رستوران ها به پاتوق عشاق تبدیل شده و خانواده ها دیگر در این مناطق احساس امنیت نمی کنند که در این شرایط پلیس باید بین این دو گروه مدیریت داشته باشد و در این میان قانون را نیز رعایت کند.

احمدی مقدم با بیان این که گشت های معروف به ارشاد با جرایم دیگری نظیر مزاحمت برای نوامیس و آلودگی صوتی برخورد می کند، توضیح داد: البته در برخورد با خانم ها باید خانم ها حضور داشته باشند، اما در مواقعی مامور خانم وجود ندارد یا درگیری میان آنان رخ می دهد که در این حالت مامور مرد مداخله می کند.