آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
حوادث
۲۳

سارق مسلح تحت تعقیب دستگیر شد

با پیگیری ماموران پلیس کرج، سارق مسلح فراری معروف به «اسی سیاه» که در استان های مختلف کشور با ارتکاب جرایم گوناگون و تحت تعقیب مراجع قضایی بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ خیرخواهان، فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: در پی گزارش های مردمی مبنی بر این که فردی با استفاده از قمه و چاقو در ساعات پایانی شب وارد مغازه ها شده و با تهدید صاحب مغازه پول موجود در صندوق را به سرقت برده یا این که در ساعات خلوت ظهر با توسل به زور و تهدید عابران و اهالی محل، اموال و پول آنها را به سرقت می برد، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اقدامات عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم را آغاز کرده و با در اختیار داشتن چهره فرضی متهم و کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محمدشهر کرج شدند.

ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم، محل را تحت نظر قرار داده و سرانجام شرور سابقه دار که قصد ورود به مخفیگاهش را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

خیرخواهان افزود: پس از انتقال متهم به نام اسماعیل معروف به «اسی سیاه» به کلانتری در بررسی سوابق وی مشخص شد، این سارق سابقه دار در بیشتر استان ها از مردم زورگیری کرده و مدتی است از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار دارد و برای این که شناسایی و دستگیر نشود، مرتب تغییر مکان داده و در استان های مختلف پنهان می شود.

وی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت های مسلحانه از جمله یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه موبایل فروشی، 14 فقره سرقت به عنف از مغازه های مختلف، چهار فقره سرقت پول نقد و لوازم منزل و 12 فقره سرقت تلفن همراه با تهدید و زور از شهروندان در شهرهای مختلف اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به این که به دنبال دستگیری این مجرم خطرناک 30 نفر از مالباختگان تاکنون شناسایی شدند، گفت: متهم همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.