آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
ایران زمین
۱۹

قطب تولید «کلزای» خوزستان در آستانه نابودی

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اندیمشک گفت: متاسفانه سیاست های غلط بانک ها باعث شده تولیدات کلزا در شهرستان اندیمشک در مسیر نابودی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا ماکنالی با اشاره به این که دوسوم محصول کلزای استان در اندیمشک تولید می شود، افزود: همکاری نکردن بانک ها موجب شده که قطب تولید کلزای خوزستان در آستانه نابودی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که کلزاکاران اندیمشک زحمات زیادی را برای رسیدن به این جایگاه متحمل شده اند، خاطرنشان کرد: بانک ها به دلایل مختلفی از دادن تسهیلات به کشاورزان کلزاکار اندیمشکی خودداری می کنند و ادامه چنین روندی باعث ناامیدی کشاورزان برای کشت این محصول مهم شده است. پیش بینی می شود با ادامه چنین روندی، سطح زیرکشت کلزا در سال های آینده کاهش یابد.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اندیمشک افزود: بیش از 98 درصد زمین های زیرکشت کلزا در بخش الوار گرمسیری به شکل دیم است و کشاورزان بر اثر خشکسالی خسارت های زیادی دیده اند و توان مالی مناسبی هم برای کشت ندارند، لذا انتظار می رود بانک ها مشکل کلزاکاران اندیمشکی را حل و تسهیلات لازم را برای کشت جدید در اختیار آنها قرار دهند.