آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
جهان
۶

آخرین تجمع انتخاباتی هواداران چاوز و رقیبش

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلاو انریکه کاپریلس رقیب انتخاباتی وی، روز پنجشنبه در حضور بی سابقه هواداران خود، آخرین گردهمایی انتخاباتی را برگزار کردند. به گزارش فارس، صد ها هزار نفر از هواداران هوگو چاوز، روز پنجشنبه با وجود بارش شدید باران در خیابان های شهر کاراکاس (پایتخت) تجمع کرده و به سخنرانی وی گوش دادند.

چاوز در این سخنرانی بار دیگر بر ادامه اجرای برنامه اصلاحات اجتماعی و مبارزه با فقر تاکید کرد و گفت: «در تمام این سال ها، تلاش کردیم کشور را نجات داده و بنیان های آینده را بنا کنیم. طی شش سال دیگر ما در بخش های سلامت و آموزش، اول خواهیم بود و طی 10 سال آینده، دیگر بی خانمانی در ونزوئلاوجود نخواهد داشت.»

از سوی دیگر، کاپریلس با تاکید بر وعده بهبود اوضاع اقتصادی در جمع ده ها هزار نفر از هواداران خود در شهر بارکیسیموتو سخنرانی کرد و قول داد تا شغل ایجاد کند و اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشد. قرار است انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلاروز هفتم اکتبر (فردا) برگزار شود. بیش از 19 میلیون نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که این تعداد 6/96 درصد جمعیت رای دهندگان ونزوئلارا تشکیل می دهند.