آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
ورزش
۱۸

شکست از چین معادله های قهرمانی را به هم ریخت

والیبالیست های جوان در آسیا سوم شدند

تیم ملی والیبال جوانان ایران که روز پنجشنبه با شکست مقابل چین از راهیابی به فینال رقابت های قهرمانی جوانان آسیا بازمانده بود، دیروز و در دیدار رده بندی به مصاف هند رفت و با پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم، روی سکوی سوم شانزدهمین دوره بازی ها ایستاد.

جوانان والیبالیست کشورمان با وجود پشت سر گذاشتن یک دیدار سنگین و پنج گیمه مقابل چین، در بازی با هند باانرژی ظاهر شدند و توانستند با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 13 و 25 بر 11 به برتری دست یابند. سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پس از پیروزی بر هند و کسب مقام سوم مسابقه های قهرمانی جوانان آسیا گفت: بعد از شکست مقابل چین، برگشتن به شرایط عادی برای من و همه بازیکنانم سخت بود. خوشحالم که توانستیم در فرصتی که داشتیم تیم را جمع و جور کنیم و مقابل تیم قدرتمند هند نتیجه بگیریم. بازیکنانم بازی زیبا و تماشایی را به نمایش گذاشتند.

نفرزاده در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حضور تیم جوانان ایران در مسابقه های سال آینده گفت: قطعا باید برای مسابقات جهانی سال آینده نقاط ضعف را برطرف کنیم. در این مسابقه ها برابر چین تایپه، چین و استرالیا تجربه های زیادی به دست آوردیم. بازی با تیم های مختلف خیلی به ما کمک می کند تا بتوانیم آمادگی خود را بالاببریم.

پیروزی بر هند در حالی برای جوانان والیبال ایران به دست آمد که تعداد تماشاگران حاضر در سالن ده هزار نفری ارومیه حتی به صد نفر هم نمی رسید که البته دلیل اصلی اش شکست تلخ جوانان مقابل چین در مرحله نیمه نهایی بود. با این حال محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست دبیر و امیرحسین منظمی، مدیر تیم های ملی بازی ایران و هند را از نزدیک تماشا کردند.

گفتنی است در دیدار فینال ژاپن 3 بر صفر چین را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.