آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
اقتصاد
۴

افزایش اختلالات تلفن همراه در کشور

در هفته گذشته مشترکین مناطق مختلفی از کشور از جمله تهران برای برقراری تماس با تلفن همراه دچار مشکلات عمده ای شده اند.

به گزارش جام جم، روند متناوب اختلال مکالمه و عدم برقراری تماس برای مشترکان تلفن همراه در یک هفته گذشته افزایش داشته و مشترکان با مشکلات جدیدی نیز روبه رو شده اند.

بر این اساس طبق تماس مشترکان و مشاهدات خبرنگار ما، این اختلال ابتدا در عدم برقراری تماس رخ داده و بدون ایجاد هر نوع ارتباطی با شبکه پیام اتمام مکالمه (call ended) روی گوشی ظاهر می شود.

در برخی موارد نیز در هنگام زنگ خوردن و قبل از پاسخ دادن طرف مقابل، تماس قطع می شود.

همچنین اختلال های قدیمی مانند قطع مکالمه، افت صدا، یکطرفه شدن تماس و شنیدن پیام هایی نظیر «تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نمی باشد» که به صورت همیشگی همراه ارتباط با تلفن همراه بوده نیز در روزهای گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل نظارت و بررسی کیفیت سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفت وگو با جام جم درباره پیگیری شکایات مردمی گفت: اگر اختلال تلفن همراه به صورت دائم یا گسترده باشد خود ما بدون دریافت شکایت هم وارد عمل می شویم، اما در موارد خاص مشترکان باید شکایت خود را به سامانه سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند.

حسن رضوانی همچنین درباره بررسی کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه گفت: این اپراتورها قبل از هر چیز باید بدانند کیفیت خدمات ضامن حفظ بازار آنهاست، اما طبق قانون، ما وظیفه بررسی اختلال کار آنها را نیز داریم.

براساس آخرین آمار رسمی هم اکنون بیش از 55 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارند که رتبه ایران از نظر کمیت بین کشورهای جهان 112 است.