آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
ایران زمین
۱۵

«بندر خشک» در استان یزد به بهره برداری می رسد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: استان یزد در آینده نزدیک شاهد فعالیت بندر خشک که پایانه ای برای تقویت ترانزیت و صادرات و پس کرانه ای برای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است، خواهد بود.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی صاحب محمدی در جریان بازدید از پروژه دوخطه کردن راه آهن بافق میبد اردکان زرین شهر، افزود: این پروژه به طول 520 کیلومتر مهم ترین پروژه شبکه ریلی کشور در راستای افزایش ظرفیت بار و تامین مواد اولیه کارخانه های فولاد از استان های کرمان و یزد خواهد بود.زیرسازی فاز اول این پروژه عظیم ملی به طول 50 کیلومتر طی سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید و ریل گذاری آن در دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از شروع عملیات اجرایی زیرسازی بقیه این پروژه تا میبد تا دو ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: استان یزد با اجرای پروژه بافق زرین شهر با اضافه کردن 180 کیلومتر به شبکه ریلی خود، نقش مهمی را در حمل بار و توسعه فعالیت های بخش ریلی کشور و توسعه اقتصادی و صنعتی استان و منطقه به عهده خواهد داشت.

وی همچنین شروع به کار این پروژه را باعث ایجاد کمربندی برای استان در خصوص عدم ورود قطارهای باربری و مسافربری استان های دیگر به استان یزد دانست.

محمدرضا فلاح زاده، استاندار یزد نیز صدور مجوز بندر خشک در استان یزد را به دلیل وجود استان در چهارراه ریلی و جاده ای کشور بسیار مهم ارزیابی کرد.