آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
جامعه
۱۷

نقاط حادثه خیز پایتخت، ایمن سازی می شود

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با شناسایی نقاط حادثه خیز پایتخت و عوامل موثر در وقوع حوادث، مشکلات این نقاط رفع و ایمن سازی آنها انجام می شود.

به گزارش مهر،سید جعفر تشکری هاشمی یکی از معیارهای اصلی و مهم ارزیابی وضع ترافیک در شبکه های حمل و نقلی را مقوله ایمنی دانست و افزود: در سال های اخیر موضوع نقاط حادثه خیز که شامل تعریف، شناسایی، اولویت و رفع مشکلات این نقاط می شود به عنوان یکی از راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه راه ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی درخصوص اقدامات اجرایی به منظور رفع مشکلات نقاط حادثه خیز گفت: این راهکارها طیف گسترده ای از اقدامات اجرایی از جداسازی مسیر پیاده رو و سواره رو گرفته تا تغییر جهت خیابان و انجام اصلاحات هندسی را شامل می شود. تشکری هاشمی با تاکید بر تلاش مدیریت شهری برای ایجاد مسیر تردد ایمن برای شهروندان، تصریح کرد: به این منظور اقدامات متعددی به اجرا گذاشته شده که از آن جمله می توان به نصب و احداث پل های عابر پیاده، مکانیزه کردن این پل ها، ایجاد جان پناه های ایمن و موضوع مهم آموزش و فرهنگ سازی ترافیک در سطوح مختلف جامعه اشاره کرد. معاون شهردار تهران از بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از محور های حادثه خیز پایتخت نام برد و خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای تردد بویژه تردد تعداد زیاد خودروهای سنگین در این بزرگراه، تصادفات سنگین و متعددی رخ می داد که با انجام مجموعه ای از اقدامات اجرایی به منظور رفع مشکلات این محدوده حادثه خیز در حال حاضر هم آمار و هم شدت تصادفات در این بزرگراه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.