آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
صفحه اول
۱

دیلی تلگراف:انگلیس غیرمستقیم در ایران سرمایه گذاری کرده است

روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به این که انگلیس پنجمین سهامدار بانک جهانی است مدعی شد دولت انگلیس به طور غیرمستقیم و از طریق این بانک میلیون ها پوند در ایران سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش فارس، این روزنامه انگلیسی با اشاره به تامین مالی بخشی از فعالیت های بانک جهانی توسط دولت انگلیس از مشارکت بانک جهانی در برخی پروژه های بشردوستانه در ایران انتقاد کرد.این روزنامه وابسته به محافل صهیونیستی تاکید کرد دولت انگلیس باید جلوی سرمایه گذاری بانک جهانی در ایران را بگیرد. این گزارش می افزاید: به رغم تحریم ها انگلیس در برخی پروژه های اقتصادی در ایران با واسطه بانک جهانی مشارکت دارد. از این جمله می توان به سرمایه گذاری 50 میلیون پوندی انگلیس در پروژه ای اشاره کرد که برای بهبود وضعیت جاده های ایران انجام شده است.

بانک جهانی پس از جنگ جهانی دوم توسط کشورهای توسعه یافته تاسیس شد و انگلیس پنجمین سهام دار بزرگ این بانک است. به نوشته این گزارش، سطح کمک هایی که انگلیس به بانک جهانی کرده، نگرانی های جدیدی درباره چگونگی هزینه کردن این کمک ها به وجود آورده است و همچنین نگرانی در خصوص برخی از طرح های وام های بانک جهانی وجود دارد.