آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
حوادث
۱۹

حال 2 نفر از این کودکان که دانش آموزان پیش دبستانی هستند، وخیم گزارش شده است

زخمی شدن 16 دانش آموز در حادثه پله برقی مشهد

رئیس ایستگاه شماره 3 آتش نشانی مشهد گفت: بیش از 20 کودک دبستانی در پله برقی پل عابر پیاده انتهای بلوار سجاد گیر کرده و دچار سانحه شدند.

محسن اسدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در پی تماس با آتش نشانی و خبر گرفتار شدن تعدادی از کودکان در پله برقی، 9 آتش نشان به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از بچه های دبستانی در حال پایین آمدن از پله برقی بودند که دو کودک که جلوتر از بقیه بودند، روی پله ها افتاده و سایر بچه ها نیز روی این دو نفر سقوط می کنند.

اسدی ادامه داد: زمانی که دانش آموزان روی همدیگر می افتند لباس آنان و مربی همراه شان به دندانه های پله برقی گیر کرده و آنان را به داخل می کشد، طوری که هیچ کدام توان نجات دادن خود را نداشته اند و پله برقی آنان را به سمت بالاو پایین می کشاند.

وی اظهار کرد: 16 کودک آسیب دیدند که چهار نفر آنها سر و دندانشان شکست و بقیه دچار مواردی مانند پارگی لباس، کبودی، بریدگی و استرس شدید شدند.

اسدی با بیان این که زمان بروز حادثه اپراتور دستگاه پله برقی، برق را قطع می کند، عنوان کرد: وقتی ماموران آتش نشانی به محل می رسند، متاسفانه متوجه می شوند مردم خودشان به رهاکردن بچه ها از پله برقی اقدام کرده اند البته به دلیل فنی و تخصصی بودن، این کار خودسرانه ممکن بود باعث تشدید حادثه شود.

رئیس اورژانس خراسان رضوی حال دو کودک آسیب دیده در این سانحه را وخیم گزارش کرد.