آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
اقتصاد
۴

کالاهای اولویت 7 و 8 بزودی ارز مبادله ای می گیرد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گروه بندی کالایی دریافت کنندگان ارز مبادله ای بتدریج افزایش خواهد یافت که در همین زمینه اولویت 6، روز شنبه فعال شد و بزودی گروه های 7 و 8 نیز به آن اضافه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علیرضا شجاعی افزود: با فعال شدن گروه ششم مشمولان دریافت نرخ ارز مبادله ای، وارد کنندگان کاغذ روزنامه می توانند نسبت به دریافت ارز با نرخ مبادله ای اقدام کنند.

وی با بیان این که میزان مصرف کاغذ روزنامه در سال گذشته 114 هزار تن بوده که سهم تولید داخلی 25 درصد است، افزود: کاغذ روزنامه و مقوا در گروه ششم اولویت های ده گانه تخصیص ارز قرار دارد که با اضافه شدن گروه ششم به دریافت کنندگان ارز مبادله ای، واردکنندگان این کالامی توانند برای دریافت ارز مبادله ای به این مرکز مراجعه کنند.

به گفته مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گروه بندی کالایی دریافت کنندگان ارز مبادله ای بتدریج افزایش خواهد یافت که در همین زمینه دریافت ارز مبادله ای برای گروه 6، روز شنبه فعال شد و بزودی گروه های 7 و 8 نیز به آن اضافه می شود.

تصمیم های جدید برای واردات کالاهای لوکس

بزودی برای واردات کالاهای لوکس تصمیمات جدیدی اتخاذ می شود.به گزارش ایسنا، پس از طرح مباحثی درباره چگونگی تخصیص ارز به واردات کالاهای لوکس قرار است تصمیمات جدیدی در این باره اتخاذ شود.

کالاهایی همچون اتومبیل، وسایل تزئیناتی و عروسک که بتازگی در اولویت دهم واردات کالاها قرار گرفته است، پیش از این و قبل از اولویت بندی کالاهای وارداتی، همه با همان نرخ ارزی وارد می شد که سایر کالاها حتی کالاهای اساسی براساس آن وارد می شد.