آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
جامعه
۱۷

رضایت والدین، شرط دریافت هزینه کلاس های فوق برنامه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی فعالیت ها در ساعات رسمی آموزشی رایگان است، اما فعالیت های فوق برنامه بر مبنای مصوبه آموزش و پرورش با رضایت والدین برگزار و دریافت وجوه از دانش آموزان بر مبنای این رضایت انجام می شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه قربان با تاکید بر این که تمامی کلاس های مقطع ششم ابتدایی با حضور معلمان آموزش دیده در حال برگزاری است، افزود: در تمامی کشور حتی در دورترین نقطه صفر مرزی نیز کمبود معلم و کتاب نداریم و کلاس های تمامی مقاطع ابتدایی با حضور معلمان آموزش دیده در حال برگزاری است.وی با بیان این که انتفاعی شدن پیش دبستانی منافاتی با اصل 30 قانون اساسی ندارد، از رایگان بودن مقطع پیش دبستانی در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و حاشیه ای طبق سند تحول آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر مبنای اصل 30 قانون اساسی آموزش های رسمی باید به صورت رایگان انجام شود و این در حالی است که مقطع پیش دبستانی، غیراجباری و غیررسمی است و از ابتدا نیز به صورت دولتی اداره نمی شد.

کلاس های درس، زمستان امسال گرم می ماند

همچنین معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در ردیف بودجه امسال، 30 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص یافته که با اولویت مناطق سردسیر این اعتبارات تخصیص می یابد.

مرتضی رئیسی در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس این اعتبار که به صورت کشوری برای تعمیر و به روزرسانی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافته سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور موظف شده در مناطقی که نیازمند تعمیر سیستم های سرمایشی است اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان این که این سازمان اولویت تخصیص اعتبارات را به مناطق سردسیر بویژه مناطق زلزله زده خواهد داد، گفت: به محض تخصیص این اعتبار توزیع آن در استان ها آغاز می شود و امسال مشکلی برای سیستم های گرمایشی مدارس نخواهیم داشت.