آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
صفحه آخر
۲۰

«جام جم»؛ برترین روزنامه در حوزه فناوری نانو

هفتمین جشنواره برترین های فناوری نانو عصر دیروز در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور نسرین سلطانخواه، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و جمعی از مسئولان برگزار شد از برترین های فناوری نانو در یک سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

برترین های فناوری نانو از میان متخصصان، مراکز پژوهشی، رسانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز رشد و فناوری منتخب می شوند که در این میان «جام جم» عنوان برترین روزنامه این عرصه علمی را از آن خود کرد. شاخص های امتیازدهی برای انتخاب رسانه های برتر به دو دسته کمی و کیفی تقسیم شده است. در شاخص کمی، تعداد خبرها و مدت زمان برنامه های هر رسانه ملاک امتیازدهی قرار گرفته است، سه معیار ارتقای سطح کارکنان، صحت مطالب و ارجاع دهی و نظم در ارتباط با ستاد نیز برای سنجش شاخص کیفی انتخاب شده است.

به اعتقاد برگزارکنندگان، همسوسازی فعالیت ها باعث حصول دستاوردهای موثرتر در مسیر تحقق اهداف توسعه فناوری نانو در کشور می شود، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اجرای فعالیت ارزیابی نهادها در برنامه سیاستگذاری و ارزیابی سند راهبرد توسعه فناوری نانو (ویرایش سوم) تلاش می کند فعالیت ها و دستاوردهای محققان را به سوی اولویت های کشور هدایت کند. از این رو جشنواره برترین های فناوری نانو به صورت سالانه برگزار می شود تا علاوه بر شناسایی، معرفی و تشویق نهادهای این فناوری، فعالیت ها و دستاوردهای ایشان را نیز به سمت اهداف توسعه فناوری نانو در کشور سوق دهد.