آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
ایران زمین
۱۵

کاهش 6 درصدی تلفات جاده های روستایی

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور راه های روستایی از کاهش6 درصدی تلفات جاده های روستایی کشور خبر داد.

سیدحسین میرشفیع در بازدید از روند احداث راه های روستایی سلماس در مسجد روستای هفتوان این شهرستان بدون اشاره به میزان تصادفات گفت: کاهش تصادفات در جاده های روستایی در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد بوده است.

وی افزود: 150 هزار کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار در کشور موجود است که تاکنون 98 هزار کیلومتر از این راه ها آسفالت شده است.

وی با بیان این که 30 هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور آسفالت نیست، افزود: برای آسفالت این راه ها 1500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

علی اکبر آقایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم سلماس نیز در این مراسم گفت: با تخصیص به موقع اعتبار محور دلزی، جاده دسترسی به بازارچه مرزی کوزه رش و نیز راه روستای هفتوان که آرزوی مردم منطقه است بزودی آسفالت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور راه های روستایی در نشست با پیمانکاران راه های روستایی نیز اعلام کرد: پیمانکارانی که در احداث وآسفالت راه های روستایی فعال هستند در آینده نزدیک مطالبات خود را دریافت می کنند.

سیدحسین میرشفیع افزود: امسال 7000 میلیارد ریال از محل فروش سهام برای ساخت و ساز راه های روستایی کشور پیش بینی شده بود که به دلیل نوسانات بازار انجام نشده و این کار با آرام گرفتن بازار بزودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیمانکاران نباید در اجرای طرح ها فصل کار را از دست بدهند و مطمئن باشند که وزارت راه و شهرسازی از منابع مختلف مطالبات آنان را تامین و پرداخت می کند تا پروژه ها به سرعت اجرا شوند.