آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
ورزش
۱۸

فدراسیون جهانی قایقرانی اساسنامه جدید را هم نپذیرفت

ورزش ایران همچنان در معرض تعلیق

فدراسیون جهانی قایقرانی، ضمن به رسمیت نشناختن انتخابات فدراسیون قایقرانی و ریاست اسبقیان بر این فدراسیون تاکید کرد که در اساسنامه ارسالی کمیته ملی المپیک، دخالت دولت به وضوح به چشم می خورد.

در شرایطی که مسئولان ورزش تاکید داشتند با توجه به اصلاح اساسنامه و ارسال آن به فدراسیون های جهانی، خطر تعلیق ورزش ایران برطرف خواهد شد، اما به نظر می رسد این مشکل همچنان پابرجاست؛ چرا که فدراسیون جهانی قایقرانی با ارسال نامه ای به ایران به عنوان اولین فدراسیون جهانی این اساسنامه را رد کرد.

به گزارش فارس، در این نامه که با امضای جروم پلس، دبیر فدراسیون جهانی قایقرانی و خطاب به محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران نوشته شده، آمده است: پس از مطالعه این اساسنامه نتیجه گرفتیم که اساسنامه همه فدراسیون های ایران بشدت توسط دولت مورد دخالت قرار گرفته است. واضح است که این اساسنامه ها به هیچ وجه به شکل مستقل توسط فدراسیون های مربوط نوشته نشده اند. این موضوع نقض کامل اصول پایه ای استقلال یک فدراسیون است. به علاوه بخش های زیادی از آن به شکل واضح با اصول ابتدایی استقلال المپیک مغایرت دارد و دخالت کامل دولت که از آن به عنوان «سازمان تربیت بدنی» یاد می شود، مشهود است.

در ادامه این نامه با تاکید بر این که فدراسیون جهانی مجمع انتخابات اخیر فدراسیون قایقرانی ایران را به رسمیت نمی شناسد، آمده است: مشخص است که انتخابات برگزار شده بر پایه اساسنامه های اصلاح شده ای که مورد تائید فدراسیون جهانی بادبانی و کمیته بین المللی المپیک باشند، انجام نگرفته اند. از سوی کمیته بین المللی المپیک نیز به ما هشدار داده شده که نتیجه انتخابات انجام شده را نپذیریم و خواستار برگزاری انتخابات جدیدی شویم که اساسنامه های آن مورد بازبینی و تایید قرار گرفته باشند.