آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
فرهنگ و هنر
۵

تئاتر ماه از 22 مهر روی صحنه می رود

36 گروه نمایشی از سراسر کشور از شنبه آینده در قالب نهمین دوره جشنواره تئاتر ماه روی صحنه می روند.

به گزارش خبرنگار ما، نشست خبری نهمین دوره از جشنواره تئاتر ماه روز گذشته با حضور رحمت امینی، دبیر این جشنواره و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و علی قربانی در حوزه هنری برگزار شد.

امینی در این نشست با بیان این که جشنواره تئاتر ماه توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و محافل و جشنواره های این حوزه برگزار می شود، گفت: تاکید ویژه ما بر تولیدات حوزه های هنری در استان هاست و امسال آنچه به جشنواره راه می یابد، واقعا حاصل تولید است؛ چرا که جشنواره «ماه» را صرفا برای برگزاری یک جشنواره برگزار نمی کنیم، بلکه تولید را در نظر گرفته ایم. او از جدا کردن بخش تئاتر کودک از بزرگسال به عنوان یکی دیگر از تفاوت های این دوره از جشنواره تئاتر ماه خبر داد و گفت: در این دوره روزهای بیست و دوم و بیست و سوم مهر جشنواره تئاتر کودک برگزار می شود که صبح روز بیست و چهارم مراسم اختتامیه این بخش است و از روز بیست و پنجم تا بیست و نهم مهر بخش بزرگسال را برگزار می کنیم.

امینی با تاکید بر لزوم توجه به تئاتر در استان ها گفت: در تلاش هستیم به تثبیت گروه های حوزه هنری در استان های مختلف بپردازیم و این یکی از مهم ترین برنامه های ماست.

در بخش دیگری از این نشست علی قربانی، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر ماه با ارائه توضیحاتی درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امسال برای نخستین بار همایش های منطقه ای را در جهت تقویت تئاتر استان ها اجرایی کردیم و گروه هایی که امکان حضور در جشنواره را نداشتند، می توانستند در همایش ها شرکت کنند و کارهای یکدیگر را ببینند و از این طریق زمینه تبادل تجربیات فراهم شد.

نهمین جشنواره تئاتر ماه از بیست و دوم تا بیست و نهم مهر در حوزه هنری برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره ساعت 18 روز بیست و نهم مهر در تالار اندیشه حوزه هنری برپا خواهد شد.