آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
پرونده
۱۰

هادی مقدم دوست، فیلمنامه نویس:دیالوگ نویسی، ردیف کردن جملات قصار نیست

مریم آموسا

دیالوگ ها گاهی حیاتی فراسینمایی می یابند. از همان روزهای آغازین پیدایش فیلم های غیرصامت در سینما برخی جملات از گفت وشنود صرف دو کاراکتر فراتر رفته، حصار تصویر را در هم شکسته و وارد فرهنگ شفاهی و مکتوب جامعه خود و حتی جامعه جهانی شده است. چنانکه می دانید و دیده اید، این دیالوگ ها همه جا هست از صحبت های خودمانی فیلم بازها تا تیتر جراید و خیلی جاهای رسمی و غیررسمی دیگر. براستی اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟ کدام ویژگی از یک دیالوگ همچون همای سعادت بر دوش آنها می نشیند و از فیلم جدایشان کرده و بر زبان خلایق جاری شان می کند. برای بررسی

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.