آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
حوادث
۱۹

در صورت مشاهده هنگام سرقت

پلیس به کیف قاپ ها شلیک می کند

رئیس پلیس تهران از شلیک ماموران به سارقان کیف قاپ هنگام فرار از صحنه سرقت خبر داد.

به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی نیا در این باره گفت: طرح برخورد با کیف قاپ ها از اولویت های مهم پلیس تهران بخصوص در طرح امنیت محله محور است. ماموران با گشت در اطراف مراکز خرید و بانک ها به این دسته از مجرمان اجازه فعالیت مجرمانه نمی دهند و در صورت مشاهده بشدت با آنها برخورد می کنند.

وی افزود: ماموران پلیس در صورت مشاهده کیف قاپ ها در حین سرقت، به آنها اخطار می دهند و در صورت فرار دزدان، با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سوی سارقان شلیک خواهند کرد. در شبکه سارقان کیف قاپی که هفته گذشته از سوی پلیس آگاهی منهدم شد، چهار نفر از دزدان هنگام فرار با شلیک ماموران هدف قرار گرفته و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: اغلب این کیف قاپ ها مدتی پس از دستگیری، دوباره به این جرم رو آورده و دستگیر می شوند. پلیس آگاهی سال گذشته اعضای یک باند کیف قاپی را در تهران دستگیر کرد که امسال نیز در جریان انهدام شبکه بزرگ کیف قاپی، تعدادی از افراد دستگیر شده سال گذشته نیز در این باند فعالیت داشتند.

وی تاکید کرد، پلیس با برهم زنندگان امنیت شهروندان به طور قاطع برخورد می کند و در شش ماهه دوم امسال نیز برخورد با اراذل و اوباش، سرقت ها و موادفروشان خرد و کلان جزو اولویت های پلیس است.