آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
سیاسی
۲

3 وزیر خارجه به صالحی قول دادند از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند

تهدیدهای گروگانگیران سوری محقق نمی شود

پس از تهدید گروگانگیران سوری مبنی بر کشتن 48 زائر ربوده شده ایرانی در سوریه، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه گفت: وزیران امورخارجه قطر، ترکیه و سوریه به وزیر امورخارجه کشورمان قول داده اند از تمام ظرفیت های خود برای تحقق نیافتن تهدیدات گروگانگیران استفاده کنند.

دو ماه قبل گروهی از معارضان سوری مشهور به گردان البرا که وابسته به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند تعداد 48 نفر از زائران ایرانی را در سوریه ربودند و پنجشنبه گذشته با انتشار ویدئویی اعلام کردند در صورتی که حملات دولت سوریه پایان نیابد ظرف 48 ساعت گروگان های ایرانی را خواهند کشت.

به دنبال این اقدام، وزیر امور خارجه با همتایان قطری، ترک و سوری خود تلفنی گفت وگو کرد و از آنها خواست حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای تهدیدات این افراد درباره اتباع کشورمان به کار گیرند.

به دنبال این اقدام گردان البرا اعلام کرد که این گروه مهلت اعلام شده خود به ایران را درخصوص شهروندانش، برای مدت کوتاهی تمدید می کند تا به این ترتیب زمینه را برای مذاکره فراهم کند.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه در این باره به ایرنا گفت: متعاقب تماس تلفنی علی اکبر صالحی با شیخ حمد، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، وی با شبکه خبری الجزیره قطر گفت و گو کرد و گفت مخالف هرگونه آسیب رسانی جانی به اتباع ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه است.

در همین حال عبدالباسط شمیر، فرمانده گردان البرا در گفت وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد تمدید مهلت اعلام شده برای مدت کوتاهی خواهد بود و بعد از آن این گردان اقدامات مناسب را انجام خواهد داد.