آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
سیاسی
۲

عراقچی: اگر 1+5 حسن نیت داشته باشد، شرایط فراهم است

عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 توصیه کرد که هرچه زودتر در خصوص مذاکره با ایران تصمیم بگیرد.

وی گفت: الان فرصت بسیار خوبی فراهم شده و شرایط به لحاظ سیاسی، بین المللی و مذاکراتی آماده است و امیدواریم 1+5 از این شرایط بهره برداری مناسب را ببرد.

وی درخصوص آینده مذاکرات ایران و این گروه عنوان کرد: بحث ما با 1+5 کاملاوضع روشنی دارد و هیچ ابهامی در آن نیست. آنها پیشنهادهایی را به جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند و ما نیز پیشنهادهای خود را به آنها ارائه کردیم. پیشنهادهای ما در پنج گام مطرح شد و بسیار روشن و شفاف است. عراقچی با ذکر این نکته که آنها سوالاتی را در خصوص پیشنهادهای ما داشتند که قرار شد جلسه کارشناسی برگزار و به این سوالات پاسخ داده شود، اظهار کرد: این نشست برگزار شد و کارشناسان ما نیز پاسخ دادند و در آخر جلسه، خودشان عنوان کردند که دیگر ابهامی برای آنها باقی نمانده است. ما نیز نظر خود را نسبت به پیشنهادهای آنها ارائه کردیم و گفتیم که چرا و به چه علت نمی توانیم این پیشنهادها را قبول کنیم.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: در حال حاضر منتظریم آنها نظر خود را درخصوص پیشنهادهای جمهوری اسلامی ارائه کنند و به اعتقاد من آنها هستند که باید هرچه زودتر تصمیم خود را اتخاذ کنند که چگونه می خواهند با این موضوع برخورد منطقی و عاقلانه ای داشته باشند یا این که در ادامه مسیر گذشته، باز هم فرصت ها را از دست بدهند.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: اگر 1+5 اراده، نیت قطعی و حسن نیت برای حل موضوع هسته ای ایران داشته باشد، شرایط فراهم است وگرنه برنامه ما ادامه دارد و و آنها هستند که فرصت و زمان را از دست می دهند.