آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

تغییرات شدید آب و هوایی در شمال

احسان مرادی

دیروز: روز گذشته در مناطقی از شمال غرب، تا حدی غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق، بارش های پراکنده باران، گاهی همراه با آذرخش و وزش باد رخ داد. همچنین با وزش باد گرم در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش یافت.

امروز: انتظار داریم امروز هم در مناطق یاد شده بارش های پراکنده ادامه داشته باشد. همچنین با ادامه وزش بادهای گرم دمای هوا باز هم افزایش می یابد. نکته مهم برای امروز وزش بادهای شدید در سواحل دریای خزر، استان اردبیل و تا حدی در غرب کشور است. در این مدت دریای خزر توفانی خواهد بود و بر میزان گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور افزوده می شود.

آینده نگری: با ادامه تغییرات شدید آب و هوایی از فردا بارش های رگباری همراه با رعد و برق در نوار شمالی و بخصوص در سواحل دریای خزر شروع می شود. همچنین از فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش محسوس خواهد داشت.

هشدار: به دلیل وزش بادهای شدید در سواحل دریای خزر از بعدازظهر امروز دریای خزر توفانی خواهد بود. همچنین فردا بارش های شدید و رگباری سبب آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب های محلی در برخی مناطق سواحل دریای خزر، بخصوص در سواحل غربی دریا و در مناطقی از استان اردبیل می شود.

جام جم