آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
اقتصاد
۴

برخی شرکت های بزرگ به افراد فاقد صلاحیت واگذار شده است

شافعی: برخی خصوصی سازی ها کاملااشتباه بود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از برخی خصوصی سازی ها، گفت: برخی از خصوصی سازی های انجام شده در کشور طی سال های گذشته اشتباه بوده و شرکت های اقتصادی به دست افرادی سپرده شد که صلاحیت نداشته اند.

به گزارش فارس، غلامرضا شافعی در کنفرانس بنگاه اقتصادی پیشرو در افق ایران 1404 با اشاره به نوسان نرخ ارز در بازار طی چند ماه گذشته، گفت: مسئول اصلی این وضع وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است در حالی که همه در این باره از وزارت صنعت سوال می کنند. رئیس سازمان گسترش با بیان این که تحریم های بین المللی موجب شده دسترسی به فناوری و واردات کالادچار مشکل شود، عنوان کرد: متاسفانه وضع به گونه ای شده که بنگاه های اقتصادی با بهره های کلان اقدام به دریافت وام می کنند در حالی که شرکت های فعال در کشورهای منطقه با بهره های دو تا سه درصدی وام می گیرند. حال باید پرسید شرکت های ایرانی چطور می توانند در چنین شرایطی رقابت پذیری خود را بالاببرند؟

وی با اشاره به برخوردهای نامناسب انجام شده با سازمان گسترش در چند سال قبل یادآوری کرد: متاسفانه وضع به گونه ای بود که حتی عده ای قصد داشتند سازمان گسترش را جمع کرده و آن را منحل کنند، همچنین اجازه سرمایه گذاری به صورت بسیار محدود به ما داده شد.