آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
فرهنگ و هنر
۵

جشنواره فیلم کوتاه در ایستگاه پایانی

مراسم اختتامیه بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور مهمانان داخلی، خارجی و معرفی برگزیدگان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه یکشنبه برگزار شد، هاشم میرزاخانی دبیر بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با قدردانی از تمامی افرادی که به برگزاری آن کمک کرده اند، گفت: ما سعی کردیم با توجه به تعدد آثار رسیده که به بیش از 70 هزار دقیقه می رسید، برنامه ریزی جدی برای نمایش آثار در این دوره از جشنواره داشته باشیم تا مخاطبان بتوانند مطابق سلایقشان از آثار استفاده کنند.

فصل ماراتن جشنواره ها

مدیرعامل انجمن سینمای جوان افزود: ماراتن جشنواره ها در این ایام خیلی اذیت کننده است، می بینید که امشب (شب گذشته) اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد و فردا جشنواره فیلم کودک شروع می شود و پس از آن هم جشنواره های دیگر را پیش رو داریم، به همین دلیل از آقای شمقدری و همکارانشان خواهش می کنم برنامه ریزی کنند که این اتفاق در سال های آینده نیفتد و جشنواره های مختلف نیمه اول سال هم برگزار شود.

تغییر کاربری دفاتر انجمن سینمای جوان

در ادامه این مراسم جواد شمقدری با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: این دوره از جشنواره فیلم کوتاه آنقدر خوب برگزار شد که من ترغیب شدم به جای صحبت کردن درباره آن، ایده هایی را که از قبل در ذهنم داشتم اینجا بیان کنم. ما فکر می کنیم سازمان سینمایی باید موقعیت جدیدی را برای همکاری و توسعه سینما ایجاد کند و ظرفیت انجمن سینمای جوان فرصت خوبی برای این توسعه است.

تعامل فرهنگ ایران با جهان

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این دوره از جشنواره را با طراوت خواند و گفت: باید از آقای شمقدری و همکارانشان تشکر کرد، چون با وجود آن که ما در شرایط خاص هستیم و تحریم هایی را برایمان ایجاد کرده اند باز هم جشنواره ها با همکاری های خوب و گسترده فیلمسازان خارجی برگزار می شود. حضور گسترده فیلمسازان خارجی نشان می دهد نظام سلطه نمی تواند از تعامل فرهنگی آنها با ما جلوگیری کند.

در این مراسم برگزیدگان بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در بخش های مختلف معرفی و جوایز آنها اهدا شد.