آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
داخلی
۳

وزیر امور خارجه در دیدار گروگان های آزاد شده هلال احمر ایران در لیبی: دشمنان در مخدوش کردن چهره ایران ناکام شده اند

گروه سیاسی گروگان های آزاده شده جمعیت هلال احمر ایران در لیبی و خانواده هایشان با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

صالحی در این دیدار ضمن تبریک آزادی و بازگشت امدادگران به گروگان گرفته شده جمعیت هلال احمر کشورمان در لیبی، این موفقیت را مرهون تلاش ها و پیگیرهای مستمر دستگاه دیپلماسی با هماهنگی و همکاری سایر بخش های ذیربط دانست و از همه دستگاه ها بخصوص همکاران خود در دستگاه دیپلماسی و سفارت کشورمان در طرابلس تشکر و قدردانی کرد. صالحی با اشاره به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای مخدوش کردن چهره کشورمان در بین افکار عمومی جهان و منطقه خاطرنشان کرد: در سایه ایثار و فداکاری این عزیزان و صبر و شکیبایی خانواده های این عزیزان علیرغم دوران سخت اسارت و مظلومیت، پیام نوع دوستی و انسانیت مردم شریف ایران به آحاد ملت های جهان از جمله مردم مسلمان لیبی رسید و مردم و دولت لیبی که خود از خدمات و تلاش های انسان دوستانه این عزیزان آگاه بودند، با ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه، نسبت به آزادی امدادگران هلال احمر کشورمان اهتمام داشتند.

é دیدار سفرای کشورهای ژاپن و نروژ و یک مقام سازمان ملل با صالحی براساس خبر دیگری، سفرای دو کشور ژاپن و نروژ و رئیس دفتر برنامه عمران ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.