آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
صفحه آخر
۲۸

با اهالی تئاتر صادق باشید

هیات مدیره کانون کارگردانان تئاتر با برگزاری یک نشست، به عملکرد شورای حمایت از آثار نمایشی اعتراض کرد و در پایان جلسه بیانیه ای را در اختیار مطبوعات قرار داد. این نشست با حضور حسین کیانی رئیس انجمن کارگردانان خانه تئاتر و هنرمندانی چون شکرخدا گودرزی، افسانه ماهیان، رضا گوران، حمید پورآذری، محمد یعقوبی و... برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین کیانی گفت: متاسفانه شورای حمایت از هیچ کدام از کارها دفاع و حمایت از ادامه اجرا نمی کند. شورای حمایت دیواری بین هنرمندان و تئاتر به وجود آورده و این برخورد در واقع نوعی سرمایه سوزی به حساب می آید. با این حال در شرایط کنونی ما روبه روی مدیران تئاتر نایستاده ایم بلکه می خواهیم در کنارشان باشیم.

شکر خدا گودرزی نیز در اعتراض به شرایطی که شورای حمایت برای هنرمندان تئاتر به وجود آورده است، گفت: شورای حمایت حتی به قراردادهای خود نیز پایبند نیست چون بعد از اجرای کارها تا چندین ماه با آنها تسویه حساب نمی کند. در بخشی از بیانیه این کانون آمده است: شورای حمایت با هر تصمیم خود چالش های ناخوشایندی را برانگیخته که جز کدورت قلبی هنرمندان تئاتر، کم رشدی اجراها، دوری بیش از پیش گزیدن هنرمندان تئاتر از این عرصه و زوال روز به روز هنر تئاتر کشور حاصلی به بار نداشته است.