آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
اجتماعی
۴

مدیر کل توانمندسازی بهزیستی خبر داد: تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

کیوان دواتگران مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به بند «ک» ماده 20 قانون پنجم برنامه توسعه مبنی بر موظف شدن معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تامین کل شهریه دانشجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی، گفت: در این راستا مکاتبات و رایزنی با وزارت علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی زیر مجموعه آنها آغاز شد تا اعتبار مربوط به تحصیل رایگان فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی مستقیما در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد که این امر در دست تحقق است.

توانمندسازی سالانه 10 درصد مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی هم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و تکلیف برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، سازمان بهزیستی سالانه زمینه توانمندسازی 10 درصد از مددجویان تحت پوشش را در دستور کار دارد. دکتر همایون هاشمی گفت: توانمندسازی فرآیندی است که بر اساس آن مدیر قدرتش را با زیردستان تقسیم می کند و بر این اساس انگیزه درونی افراد و خلاقیت آنها شکل می گیرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز اظهار داشت: نیازهای جامعه هدف را از نیازهای صرفا حمایتی انحراف داده و به سمت توانمندسازی اصلاح می کنیم که آن هم نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی در جامعه است. یحیی سخنگویی با تاکید بر این که ضروری است در زمینه توانمندسازی به مفهومی مشترک و جامع دست یابیم، اظهار کرد: تنوع فعالیت های سازمان بهزیستی باعث شده در برخی مواقع نتوانیم به تجمیع دست یابیم و در نتیجه هزینه هایی که می شود ثمربخش نیست.